esoterism.ro
site de esoterism, metafizica si astrologie

 
Metafizica
Astrologie
Articole diverse
Comunicari
Consultatii
Modalitati plata
Servicii online
Oracol Sabian
Linkuri
Despre mine
English version
Angels
Astrology
Dictionnary
Energetic Healing
Legends
Lost Civilizations
Magic
Metaphysics
Mysteries
Natural Therapies
Recommendations
Religion
Sabian Oracle
Science
Secret Societies
Spiritual Beings
Spiritual Paths
Traditions
UFO and Aliens


Cum apar si dispar calugarii 1

Cum apar si dispar calugarii 1



Ce povesteste parintele Cleopa


Parintele Cleopa, staretul unei mari manastiri din Sihastria, unde se practica o asceza riguroasa, a cunoscut, in urma cu mai putin de 40 de ani, mai multi ermiti care traiau in padure si care aveau capacitatea de a aparea si disparea dintr-un loc fara ca cineva sa-i fi vazut vreodata sosind sau plecind.


Ermitul Ioan din Moldova dormea o ora pe noapte


Capacitatea de a te face invizibil si cea de a te deplasa in mod inexplicabil ar fi unul dintre efectele rugaciunii isihaste, acea rugaciune mentala neincetata. Ioan din Moldova, un ermit din secolul al XVIII-lea, povesteste: Rugaciunea incepuse sa prinda radacini, a inceput sa actioneze, nu mai puteam dormi, abia o ora pe noapte si asta stind pe un scaun.



Isihastii iubesc netarmurit pe toata lumea


Rodul acestei rugaciuni neintrerupte este o dragoste netarmurita pentru toti oamenii. Deseori, spune Ioan din Moldova, ma scol seara ca sa spun rugaciunea catre Iisus si sint captivat, atras in afara mea. Nu stiu unde. in corp sau in afara lui? Nu stiu, Dumnezeu stie.
intr-o zi, corpul lui a disparut fara ca nimeni sa stie nici unde si nici cum.


Teodul de la Agapia se intilnea cu Episcopul Ioan


Asemenea relatari se mai pot auzi si azi. Astfel cea al lui Teodul, staretul Manastirii Agapia, mort in 1981, care a povestit intilnirile sale ciudate cu Episcopul Ioan, un ermit foarte avansat spiritual si care avea multe puteri miraculoase. Era un isihast de mare renume, care traia in Muntii Carpati.


Cind se deplasa la intimplare pe carari, era totdeauna insotit de un discipol care mergea in spatele lui ca sa se poata ruga fara sa fie tulburat; avea capul gol, parul alb ii cadea in plete, avea barba alba, fata foarte luminoasa, purta haine vechi si mergea cu un baston in mina.


intr-o zi, cind Teodul l-a intilnit pe carare, ermitul i-a povestit parcursul sau spiritual. in 1915 (pe cind era deja episcop si diplomat in teologie), a vrut sa intre intr-o manastire ca simplu calugar cu sarcina de a pazi vitele. Dar staretul l-a anuntat ca decisese sa-l hirotoniseasca (el fiind deja hirotonisit), drept pentru care a preferat sa fuga si sa se retraga in padure.


Ermitul care aparea si disparea instantaneu


Ermitul i-a cerut apoi lui Teodul sa-i aduca hirtie si cerneala, dupa care a disparut brusc, fara ca interlocutorul sau sa-si poata da seama in ce directie a luat-o. Teodul a pornit deci spre manastire ca sa-i procure ce-i ceruse ermitul, apoi, dupa citva timp, s-a intors pe carare ca sa i le duca.


Ajuns in aceeasi poiana, ermitul i-a aparut pe neasteptate fara sa-si poata da seama de unde venea. Fata lui radia. Si, din nou, a facut dovada capacitatii sale de clarvazator sfatuindu-l pe Teodul sa nu se duca intr-o manastire unde nu se afla persoana pe care dorea s-o vada.


Cu ce am pacatuit, Doamne, ca sa ma arati oamenilor? Dupa cinci ani, Teodul a auzit o poveste ciudata. Un frate de la manastire isi vazuse oile si ciinii turmei sale adunindu-se intr-un mod neobisnuit, si a vazut in mijlocul lor un calugar batrin care zicea: Cu ce am pacatuit, Doamne, ca sa ma arati oamenilor? Era de obicei invizibil? in orice caz, i-a cerut acelui calugar sa nu spuna nimanui despre intilnirea cu el. Promisiune tinuta doar o saptamina... Calugarul a povestit totul preotului la spovedanie, care a pus sa fie cautat peste tot ermitul, fara succes. Ermitul era din nou invizibil.


Relatari ale unor miracole identice gasim si la ortodocsii greci sau rusi. Numai stigmatele nu figureaza in rindul miracolelor la ortodocsi. in rest, postul, luminiscenta si levitatia sint frecvent citate.


Invizibilitate, hipertermie si luminiscenta


La daoisti, faptul de a deveni invizibil e legat de faptul de a lua foc si de a deveni luminos. Cu alte cuvinte, cele trei miracole - invizibilitate, hipertermie si luminiscenta - sint provocate de aceeasi sursa.


Adeptul daoist, scrie Isabelle Robinet, va putea, dupa dorinta, sa apara si apoi sa dispara; va putea sa se cufunde in apa fara sa se ude; sa nu fie ars de foc; animalele salbatice nu-l vor ataca si nimeni nu-i va putea face vreun rau; va comanda vintului si ploii, va parcurge mii de leghe intr-o clipa si, bineinteles, va putea sa zboare.


Printre toate puterile daoistului, aceea de a deveni invizibil capata forme diverse. Se poate pur si simplu topi in multime, poate sa treaca neobservat sau, ca un cameleon, sa se identifice cu copacii cind se afla in padure etc. Sfintul e una cu Cerul si Pamintul.


Metamorfoza pentru gasirea adevaratei forme




Pao pou Tseu explica: Corpul omului este in mod natural vizibil, dar exista metode pentru a-l face invizibil.



Aceste metode fac apel la o notiune foarte importanta in daoism: cea a metamorfozelor, pentru regasirea adevaratei forme. Forma pe care trebuie sa inveti s-o decelezi dincolo de aparente. Si cind adeptul reuseste sa se faca suflu sau aer sau lumina, stie sa se faca si evanescent si sa dispara.


72 de lumini in sapte ani


Capacitatea de a deveni invizibil, continua Isabelle Robinet, este in mod constant asociata cu aceea de a aparea dupa dorinta, de a-si stinge lumina, de a da drumul la haturi.


Metoda pentru a iesi din fiinta si de a intra in nefiinta, a te elibera de corp si a scapa de el transformindu-te in lumina lichida a lui Chen tcheou King confera putere celui care o practica timp de sapte ani de a-si transforma corpul in 72 de lumini, a disparea si a aparea, a fi vizibil sau ascuns.



Intre bilocatie, dedublare, aparitie


Bilocatia mi se pare, dintre toate miracolele, cea mai ambigua si poate cea mai putin atestata. in majoritatea cazurilor, dovezile nu mi se par suficiente ca sa afirm ca a existat, in realitate, dedublarea. Ipoteza unei aparitii este mai probabila. Ce-i aceea o aparitie daca nu manifestarea la distanta a unei persoane alteia? Nu este o viziune, pentru ca viziunea isi are sursa in creierul celui care vede, in timp ce aparitia isi are sursa in exterior.


Totusi, nu pare de neconceput ca o parte din corpul uman, partea sa energetica, sa se poata materializa si manifesta departe de sursa, invelisul corporal. Ceea ce ar declansa aceasta dedublare - unde cele doua parti vizibile nu ar fi de aceeasi natura (una fiind carne, cealalta energie) - ar putea sa fie o legatura telepatica puternica intre cel care se dedubleaza si cel care il vede.


Cel care vede, martorul, ar lua atunci aceasta manifestare, pe care o putem numi aparitie, drept realitate. Dar daca admitem ca unele fiinte exceptionale au dobindit puterea de a se manifesta la departare dupa dorinta, atunci miracolul exista indiferent care e natura partii dedublate. in schimb, invizibilitatea nu poate avea explicatie, poate doar in miopia martorului...


Primit pe mail.




Google


Articolele si materialele de pe acest site pot fi preluate si publicate pe alte site-uri dar numai cu specificarea sursei si adaugarea unui link catre www.esoterism.ro
 

  Acasa | Metafizica | Astrologie | Consultatii cu PLATA | Servicii | Plata | Diverse | Comunicari | Linkuri | Despre mine